Η ζήτηση για επαγγελματίες Digital Marketing έχει αυξηθεί κατακόρυφα τον τελευταίο καιρό. Αν λοιπόν εκεί είναι η «κλίση» σου και οι δεξιότητές σου, δημιούργησε ένα CV που θα πετύχει το… engagement που θες. Ξέρεις εσύ.
Δείξε το specialization σου
Καταρχάς αν έχεις κάποια προτίμηση ή κάποιο specialization όσον αφορά το Digital Marketing, καλό είναι να φαίνεται στο βιογραφικό σου. Υπάρχουν διαφορετικά είδη και κατηγορίες Digital Marketing: π.χ. μπορεί να είσαι Performance Specialist ή Social Media Manager ή Copywriter. Ή μπορεί να είσαι Market Research Analyst. Αν στοχεύεις σε κάτι από αυτά συγκεκριμένα, κάνε το να ξεχωρίζει.
Ανέφερε τα σημαντικότερα επιτεύγματά σου
Πώς θα το κάνεις να ξεχωρίζει; Καταρχάς από το resume summary . Είναι η μικρή παράγραφος που βάζεις στην αρχή του CV σου, δίνοντας βασικές πληροφορίες για το ποιος/α είσαι επαγγελματικά. Εδώ μπορείς να αναφέρεις 1-2 από τα πιο σημαντικά επιτεύγματά σου στον χώρο, ή και τα επαγγελματικά σχέδιά σου. Όταν το βλέπει αυτό ο recruiter παίρνει μια πρώτη αντιπροσωπευτική εικόνα για σένα.
H εμφάνιση μετράει
Φρόντισε γενικά το CV όπως θα φρόντιζες μια digital καμπάνια σου. Να έχει ωραία εμφάνιση, δομή, να «αναπνέει» (να έχει δηλαδή ελεύθερο χώρο), να έχει προσεγμένη αισθητική και προσεγμένο λόγο. Βασικά, το πώς οπτικοποιείς και πώς γράφεις το βιογραφικό σου είναι καθρέφτης του ταλέντου σου, αυτό μην το ξεχνάς.
Χρήσιμη Γνώση
Για να στήσεις και να οπτικοποιήσεις σωστά το βιογραφικό σου μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα template.
Κάνε focus στο κοινό που στοχεύεις
Ποια είναι η πρώτη αρχή στο Marketing; Το “know your audience”. Άρα σκέψου: ποιος θα λάβει το βιογραφικό σου, ποια εταιρεία, ποιος άνθρωπος; Κάνε λοιπόν το research σου, και προσάρμοσε το ύφος και το περιεχόμενο ανάλογα.
Δείξε την προϋπηρεσία σου χωρίς περιττές πληροφορίες
Ήρθε η ώρα να γράψεις την Προϋπηρεσία σου (αν έχεις). Πώς θα το κάνεις;
- Βάλε τα όλα σε αντίστροφη χρονολογική σειρά, από το πιο πρόσφατο στο πιο παλιό.
- Ανάφερε συγκεκριμένα project που έχεις τρέξει. Δηλαδή κάποια καμπάνια που «έτρεξες» εάν δούλευες σε εταιρεία inhouse. Ή αν ήσουν σε agency ανάφερε τους πελάτες ή και τα cases που ανέλαβες, π.χ. την καμπάνια για ένα νέο προϊόν ή ένα rebranding κλπ.
- Δώσε μετρήσιμα αποτελέσματα για τις ικανότητες και τις επιτυχίες που έχει επιδείξει ως επαγγελματίας. Να δώσουμε ένα παράδειγμα; «Με στοχευμένες Performance campaigns στο Q4 του ’21, φέραμε συνολικά +150% περισσότερα leads από ό,τι στο Q4 του ’20». Τα νούμερα είναι “sexy” και δείχνουν στον εργοδότη ότι έχεις μάθει να δουλεύεις με μετρήσιμους στόχους.
Επίλεξε τα σωστά keywords
Λατρεύεις το Digital Marketing, άρα ξέρεις τη δύναμη των keywords. Βάλε λέξεις-κλειδιά στο βιογραφικό σου, δηλαδή λέξεις και όρους που είναι “hot” και σε αναδεικνύουν όπως σου αξίζει. Λέξεις όπως Content, Search Engines (Μηχανές Αναζήτησης), SEO, Στρατηγική, Conversion Rate, κλπ.
Τι εργαλεία ξέρεις να χρησιμοποιείς;
Τι hard skills να βάλεις; Οπωσδήποτε βάλε digital skills, π.χ. Office (εννοείται), ή εργαλεία για Email Marketing, ή εργαλεία αμιγώς για το performance π.χ. Google Ads, Facebook Ads, Tik Tok Ads κλπ. Μετά βάλε και analytics εργαλεία που σε βοηθούν να δεις τι αποτελέσματα έφερε η δουλειά σου, π.χ. Google Analytics. Είναι σημαντικό να αναφέρεις και τυχόν certifications που έχεις πάρει σε αυτές τις πλατφόρμες – κάτι τέτοιο σε κάνει να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό. Ίσως είναι περιττό να το πούμε, αλλά εννοείται ότι στο ψηφιακό marketing παίζει ρόλο και το επίπεδο των αγγλικών σου που πρέπει να είναι αρκετά υψηλό.
Δείξε πώς είσαι “μέσα στα πράγματα”
Να ανανεώνεις συχνά το βιογραφικό σου με βάση τα νέα εργαλεία και τις πλατφόρμες που εμφανίζονται και που μαθαίνεις να χειρίζεσαι. Αυτό δείχνει ότι παρακολουθείς τις τάσεις και ότι παραμένεις up to date ως Marketeer, και κάτι τέτοιο θα κερδίσει το ενδιαφέρον όποιου λάβει την αίτησή σου.
Είσαι team player;
Μετά τα hard skills, ποια soft skills πρέπει να έχει ένα βιογραφικό ενός Digital Marketeer; Αυτή τη στιγμή, στον κλάδο αυτόν, οι recruiters ψάχνουν τις παρακάτω προσωπικές δεξιότητες σε υποψηφίους:
- δημιουργικότητα
- προσαρμοστικότητα
- να μπορείς να βάζεις το «εγώ» σου στην άκρη
- να αφουγκράζεσαι τα trends
- επιμονή
- work ethic
Μην ξεχάσεις να βάλεις τέτοια ποιοτικά χαρακτηριστικά στο CV σου.
Η απλότητα το κλειδί της επιτυχίας
Τελευταία συμβουλή: keep it simple & minimal. Είμαστε σε μια εποχή που το minimal είναι το ζητούμενο. Κράτα τα όλα «απλά», καθαρά, κατανοητά και ευανάγνωστα. Και φυσικά διορθωμένα στην εντέλεια. Και θα τα πας περίφημα!